Gönderen Konu: OKUMA BİLEN AMA SINIF ARKADAŞLARINDAN ÇOK GERİDE OLAN 1. SINIF ÖĞRENCİSİ  (Okunma sayısı 2579 defa)

Çevrimdışı pdr canan

  • içimizden
  • ***
  • İleti: 21
Merhaba. Görev yaptığım okulda 1. sınıfta okuyan bir öğrencimiz var. Çocuk okumaya zorla geçti, yazıyı çok az yazabiliyor. Ama diğer şeylerde hep arkadşlarında geri kalıyor. Bü yüzden de çocuk hep mutsuz olup eve gidince ağlıyor. Çocuk henüz 6,5 yaşında. öğretmeniyel ne yapacağımızı bilemedik. Diğer tecrübeli sınıf öğretmenleri okuldan alınsın devamsızlıktan kalıp diğer yıl yaşıtlarıyla beraaber başlasın diyor. Ama bu çocuğa gerçekten başaramıyorum o yüzden beni okuldan gönderdileri düye düşünüp hep içine kapanır mı bilemiyoruz. Böyle bir durumda ne yapılabilir? fikirlerinizi bekliyorum

no_education

  • Ziyaretçi
Ben bu tür öğrenciler için odamda okuma kitapları boyalar vs bulunduruyorum. Arada bir çağırıp etkinlikler yapıyorum. Okurken onu zorlamayacak kitaplardan ev ödevi veriyorum okuması için. Bir çok öğrencide bunu uyguladım. Gayet olumlu sonuc verdi. Zira bu tür öğrencilerin en çok ihtiyaç duydukları ilgi ve başarabileceklerine inanan birilerini etraflarında görmek..

Çevrimdışı pdr canan

  • içimizden
  • ***
  • İleti: 21
Hocam okumasında pek bir sorun yok. yazmada çok güçlük çekiyormuş. Ve ayrıca artık ikinci dönem olduğu için matematikte falan problem çözüyormuş hocaları. Diğer tüm öğrenciler yaparken bu öğrenci hiçbir şekilde anlamıyormuş.Sadece matematikte değil diğer derslerde de konuları anlamıyormuş ve eve gidince ben hep geri kalıyorum yapamıyorum diye ağlıyormuş. Siz yine de sınıfına normail devam etmesini mi öneriyorsunuz hocam?

no_education

  • Ziyaretçi
Sınıfındaki arkadaşlarından bariz bir mental gerilik görüyorsanız Rama yönlendirin derim. Ama dediğim gibi bir çok öğrenci ilgi ve başarabileceklerine inanan insanları görmek istiyor. İlla okuma değil ben örnek olarak verdim onu. Matematiği sorunluysa matematikten görevler verebilirsin yazmada problem varsa yazma görevleri verebilirsiniz vs vs. Ben olsam dönem sonuna kadar bunu yapardım tabi size kalmış gene de.

Çevrimdışı precipice

  • Aday Adayi
  • *
  • İleti: 4
   Öğrencinin ağlasının nedenini yalnızca bireysel başarısızlığa bağlamak yanlış bir tutum olabilir. Aile görüşmeleriyle öğrencinin biyolojik olarak henüz olgunlaşamadıgını aktarabileceğiniz konuların üzerinde durmanız faydalı olabilir. Çocuğun kendinden beklentisi olduğu kadar bu beklentinin körüklenmesini sağlayan çevre koşullarının da minimize edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
  Okulda bulunmasının yanı sıra okuldan bu yıl için ayrılmasının da travmasını arttırıcı bir yönü de olduğunu da düşünmek gerek.
  İyi çalışmalar.


Çevrimdışı komando43

  • Tecrübeli
  • ****
  • İleti: 88
öğrencinin sınıfta bırakılması öğrencide psikososyal anlamda ciddi problemler meydana getirebilir.normal sınıfında devam etmesi daha uygun olur diye düşünüyorum.ayrıca zihinsel becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla RAM'a yönlendirilip WISC-R testinin uygulanması, çıkan sonuca göre öğrencinin zayıf olduğu alanların desteklenmesinin daha uygun olacağını düşünüyorum.

Çevrimdışı qx55qx

  • Aday Adayi
  • *
  • İleti: 5
teşekkürler

Çevrimdışı denniss_sea

  • Aday Adayi
  • *
  • İleti: 3

 






Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
1 Yanıt
1682 Gösterim
Son İleti Kasım 17, 2008, 11:36:14 ÖÖ
Gönderen: birlik1
5 Yanıt
3760 Gösterim
Son İleti Mart 03, 2010, 09:50:17 ÖÖ
Gönderen: ecrin-ecrin
10 Yanıt
2954 Gösterim
Son İleti Mart 04, 2012, 14:04:28 ÖS
Gönderen: ^^sedu^^
6 Yanıt
1496 Gösterim
Son İleti Ocak 13, 2012, 12:36:28 ÖS
Gönderen: hayathayat
0 Yanıt
701 Gösterim
Son İleti Kasım 15, 2012, 19:47:24 ÖS
Gönderen: a.kilic